mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi; Moda ve hazırgiyim sektörü dinamikleri, genel yapısı ve ana terimler. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Introduction Apparel Merchandising-Chapter 1,2 |
2 | Moda pazarlaması ve pazarlama süreci: Merchandising ve müşteri temsilciliği, görev ve sorumlulukları. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 2 Apparel Merchandising-Chapter 1,2 |
3 | Moda satınalmacılığı ve tedarik süreci: Moda satınalması, görev ve sorumlulukları. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 1 |
4 | Tasarım yönetimi; moda takvimi ve moda haftaları; trendlerin takibi, araştırılması ve analizi | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management- Chapter 3 |
5 | Tüketici davranışlarını anlama. | Retailing Management-Chapter 7 Fashion Marketing-Chapter 1 |
6 | Pazar araştırması: Hedef pazarın belirlenmesi; hedef pazara, marka kimliğine ve moda trendlerine uygun koleksiyon planlanması. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 4 Apparel Merchandising-Chapter 3 Retailing Management-Chapter 7,8 |
7 | MIDTERM | |
8 | Ürün geliştirme, ürün planlama ve yönetimi | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 6 Apparel Merchandising-Chapter 4,5,6 Retailing Management-Chapter 14 |
9 | Satınalma takvimi ve bütçesi oluşturma; maliyet ve fiyatlandırma; satınalma veya satış bütçesine uygun koleksiyon planlanması | Apparel Merchandising-Chapter 7 Retailing Management-Chapter 15,16,17 |
10 | Satınalma ve tedarik zinciri yönetimi. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 7 Apparel Merchandising-Chapter 9,10,11 |
11 | Stok yönetimi ve dağıtım kanalları | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 8 Retailing Management-Chapter 15 |
12 | Perakende Yönetimi; görsel ürün yönetimi; mağaza atmosferi | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 9 Retailing Management-Chapter 18 |
13 | Moda satınalma ve pazarlamasında güncel yaklaşımlar ve beklentiler. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 10 Apparel Merchandising-Chapter 12 |
14 | Dönem değerlendirmesi | |
15 | Final | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | • Tim Jackson and David Shaw, Mastering Fashion Buying and Merchandising Management, Palgrave Master Series, 2001 (IEU kütüphanesinde var).\n• Jeremy A. Rosenau and David L. Wilson, Apparel Merchandising: The Line Starts Here, Fairchild Publications, 2001 (IEU kütüphanesinde var).\n• M. Levy and B.A. Weitz, Retailing Management, McGraw-Hill, 5th edition, 2004 (IEU kütüphanesinde var). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Leslie Davis Burns and Nancy O. Bryant, The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing, Fairchild Publications, 2007 (IEU kütüphanesinde var). • Tim Jackson and David Shaw, Mastering Fashion Marketing, Palgrave Master Series, 2009 (IEU kütüphanesinde var). • Maurice J. Johnson and Evelyn C. Moore, Apparel Product Development, Prentice Hall, 2001 (IEU kütüphanesinde var). • Ellen Diamond, Fashion Retailing, Pearson, 2nd edition, 2006 (IEU kütüphanesinde var). • Tim Jackson and David Shaw, The Fashion Handbook, Routledge, 2006 (IEU kütüphanesinde var). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 19 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest