11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Moda satınalmacılığı ve moda pazarlaması konusunda detaylı bilgiye sahip olur.
  • Pazar araştırması, ürün geliştirme ve planlama süreçleri konusunda bilgilenir.
  • Hedef pazara, belirlenen bütçe ve zaman dilimine uygun tasarımlar oluşturup sunabilir.
  • Moda perakende sektörü, tedarik zinciri ve görsel ürün yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
  • Moda sektöründeki güncel yaklaşımları ve sektörle ilgili beklentileri tartışabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi; Moda ve hazırgiyim sektörü dinamikleri, genel yapısı ve ana terimler. Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Introduction Apparel Merchandising-Chapter 1,2
2 Moda pazarlaması ve pazarlama süreci: Merchandising ve müşteri temsilciliği, görev ve sorumlulukları. Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 2 Apparel Merchandising-Chapter 1,2
3 Moda satınalmacılığı ve tedarik süreci: Moda satınalması, görev ve sorumlulukları. Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 1
4 Tasarım yönetimi; moda takvimi ve moda haftaları; trendlerin takibi, araştırılması ve analizi Mastering Fashion Buying and Merchandising Management- Chapter 3
5 Tüketici davranışlarını anlama. Retailing Management-Chapter 7 Fashion Marketing-Chapter 1
6 Pazar araştırması: Hedef pazarın belirlenmesi; hedef pazara, marka kimliğine ve moda trendlerine uygun koleksiyon planlanması. Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 4 Apparel Merchandising-Chapter 3 Retailing Management-Chapter 7,8
7 MIDTERM
8 Ürün geliştirme, ürün planlama ve yönetimi Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 6 Apparel Merchandising-Chapter 4,5,6 Retailing Management-Chapter 14
9 Satınalma takvimi ve bütçesi oluşturma; maliyet ve fiyatlandırma; satınalma veya satış bütçesine uygun koleksiyon planlanması Apparel Merchandising-Chapter 7 Retailing Management-Chapter 15,16,17
10 Satınalma ve tedarik zinciri yönetimi. Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 7 Apparel Merchandising-Chapter 9,10,11
11 Stok yönetimi ve dağıtım kanalları Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 8 Retailing Management-Chapter 15
12 Perakende Yönetimi; görsel ürün yönetimi; mağaza atmosferi Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 9 Retailing Management-Chapter 18
13 Moda satınalma ve pazarlamasında güncel yaklaşımlar ve beklentiler. Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 10 Apparel Merchandising-Chapter 12
14 Dönem değerlendirmesi
15 Final
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı • Tim Jackson and David Shaw, Mastering Fashion Buying and Merchandising Management, Palgrave Master Series, 2001 (IEU kütüphanesinde var).\n• Jeremy A. Rosenau and David L. Wilson, Apparel Merchandising: The Line Starts Here, Fairchild Publications, 2001 (IEU kütüphanesinde var).\n• M. Levy and B.A. Weitz, Retailing Management, McGraw-Hill, 5th edition, 2004 (IEU kütüphanesinde var).
Önerilen Okumalar/Materyaller Leslie Davis Burns and Nancy O. Bryant, The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing, Fairchild Publications, 2007 (IEU kütüphanesinde var). • Tim Jackson and David Shaw, Mastering Fashion Marketing, Palgrave Master Series, 2009 (IEU kütüphanesinde var). • Maurice J. Johnson and Evelyn C. Moore, Apparel Product Development, Prentice Hall, 2001 (IEU kütüphanesinde var). • Ellen Diamond, Fashion Retailing, Pearson, 2nd edition, 2006 (IEU kütüphanesinde var). • Tim Jackson and David Shaw, The Fashion Handbook, Routledge, 2006 (IEU kütüphanesinde var).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
19
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
4
Final Sınavı
1
4
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010